Godmorgon Farnham

Idag vaknade jag tidigt,
hade en utav de där oförklarliga rycken då man absolut inte kan ligga kvar i sängen.
Därför bestämde jag mig för att dokumentera Farnham!
En söndag här är inte som en söndag i Sverige.

Affärer öppnar och människor myllrar ut från sina engelska hus
för att köpa en stor brunch på en utav stadens många caféer.
Som student blir livet aldrig tråkigt,
och du är alltid omringad av människor.
Skolans bibliotek är öppet alla dagar,
vilket innebär att du kan gå dit och läsa en bok, tidning (de har större utbud än en tidningsaffär)
eller varför inte hyra en film?
Skolans filmsektion är omtalad och uppskattad,
de har i princip allt eftersom filmproduktion är en utav de största kurserna här.
Mer om biblioteket kommer jag skriva om snart.

Denna vecka har varit stressig men rolig.
Skoluppgiften Cartes de Visite har varvats med balen
och det har inte varit en lugn minut.
Veckan som kommer blir lite lugnare
och i slutet av veckan blir det introduktion av det nya projektet.
Tills dess önskar jag och England en trevlig söndag!


Ett utav grönområdena utanför staden



En liten del av mitt hus.
Fönstret i högra nedre hörnet är mitt,
och högst upp i tornet finns köket.
Vartannat hus har köket på bottenplan.
Det finns även lägenheter på campus.

Kommentarer
Postat av: uffe i Värmland

Det verkar vara som det ska vara = en Riktig universitetstad.Hoppas att du kommer att dokumentera stadspulsen med bilder.Ser med spänning fram mot nästa rapport.

Ha en bra vecka!

Kram Uffe!















2008-09-28 @ 19:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0