I studion

skrivet igår den 8de Oktober..

Igår hade vi introduktion av studio.

Dagen innan hade vi genomgång av ljusutrustning, och gårdagen
spenderades till att testa och leka med utrustningen.

Vi fick välja mellan ett antal bilder tagna i studio,
som vi sedan skulle försöka efterapa.

Detta var det roligaste vi har fått göra hittills och jag trivdes verkligen i studiomiljön.

Det kan kännas lite skrämmande att jobba i en studio
av den storleken som vi arbetade i, men vi blev indelade i grupper
så alla hjälptes åt vilket var en trygghet.

För mig innebär en riktig studio frihet.

Med rätt utrustning kan man skapa fantastiska bilder
och ljus/skugga är något som alltid intresserat mig.


Idag har vi inte något på schemat, men det betyder absolut inte
att det är brist på arbete.

Jag har tillbringat dagen ute på gatorna till street-projektet
och efter detta gjort research i biblioteket till beauty-projektet.

Vad som är viktigt med alla projekt eller sku nits är att man
är flitig med sin sketchbook.

En sketchbook fungerar ungefär som en bok för alla idéer, tankar,
inspiration under tiden man gör ett projekt.

Man kan säga att man sparar processen.

Detta är delvis för att lärarna ska kunna följa elevens tankegång,
men för mig är även detta ett bra sätt när jag i framtiden kan
titta tillbaks på gamla projekt för att hitta ny inspiration.

En sketchbook behöver inte vara prydlig, snarare tvärtom,
det är klippa och klistra som gäller, precis allt som fångar
intresse eller ger inspiration till projektet.


en utav de andra grupperna som valde att efterhärma samma bild som
min grupp


Alex och jag jobbade i en utav de mindre studiorna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0