Student Rep

Nu råkar det vara så att jag blivit vald till Student Rep (representant)
för första året på min kurs (vi är ca 80 - 90 stycken).

I onsdags var det träning för alla student reps
på slottet här i Farnham,

Även reps från grannskolan Epsom var på plats.


Min uppgift kommer att innebära en roll
som medlare mellan skolledning och elever.

Detta kommer innefatta allt från personliga problem
till anmärkningar på t.ex schemat.

Att vara student rep är extremt lärorikt och bra att ha på sitt CV i framtiden,

Eftersom detta bekräftar grundliga ledaregenskaper.

Redan nu kommer jag ha fördelar som student rep;

Jag kommer kunna knyta bra band med lärare
och få en chans att säga till om saker och faktiskt ha ett finger med i spelet.

Det är också ett bra tillfälle att lära känna elever från de andra kurserna,
alla kurser har minst en rep per årgång.


För bloggen innebär även detta ett positivt lyft
eftersom jag kommer vara insatt i hur skolan fungerar
och jag kommer vara en utav de första som får information om eventuella förändringar.
Det kommer krävas lite extrajobb men det är en uppgift som jag tycker är väldigt givande
så jag har inget emot det.


Imorgon kommer vi ha introduktion på det nya projektet,

Mer om detta kommer snart!



Bild från Farnhams skogsområde,
där bland annat coldplay spelat in videon till "the scientist"


Kommentarer
Postat av: uffe i Värmland

Bra Bim!!

Stå på,jag gillar din sisu.

2008-10-04 @ 11:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0