Tankar om skönhet

För att summera dagarna som gått så har arbetet mest
varit inriktat på Beauty projektet.

Jag hade min fösta tutorial,
vilket kan jämföras lite med utvecklingssamtal,
men endast för just detta projekt.

Min idé är att ifrågasätta skönhet;
är detta skönhet eller ej?

Jag har blivit inspirerad av vad som kan vara lite oväntat,
eller uppenbart?

Godis!
Jag vill använda studio och ljussätta bilderna som om det
vore en reklamkampanj,
men jag tänker även sätta en tvist på det hela.
Bilderna kommer till en början se ut som vackra
anonser men efter hand kommer de bli mer och mer motbjudande.
Tanken bakom detta är framförallt att belysa hur
motbjudande hela skönhetsindustrin kan vara.

För mig är just godis ett väldigt bra exempel eftersom
reklamkampanjerna ofta är väldigt attraktiva
med klara färger och vackra människor -
som i sin tur sätter en väldig press på framförallt samhällets unga.
Godis och choklad har alltid varit en symbol för frestelse,
men även ohälsa som idag blir ett allt större problem.
Mina tankar har även cirkulerat kring ätstörningar,
då det faktiskt råkar vara så att många anorektiker endast äter
små mängder godis för att undvika att överäta.

Just nu så är det rätt så mycket brainstorming över det hela,
men jag är riktigt taggad på att gå in i studion och
ta denna serie bilder (som slutligen skall representeras av 6 foton).
Eftersom vi fortfarande lär oss hur studion fungerar,
så är deadline om ca 3 veckor, så ni kommer kunna följa hela processen.
Testplåtning av ljus kommer jag börja med nästa vecka.


Från en utav sessionerna i studio,
här är vår tekniker!



En annan i klassen ska efterapa bilder på kändisar,
jag ska hjälpa till som modell till bilden på Scarlett Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0