Hej!

Mitt namn är Bim Hjortronsteen.

Den 31a augusti var mina väskor packade.

Jag lämnade Sverige för att inleda min fotoutbildning (kursen BA Photography),
på skolan UCA Farnham.

Själva introduktionsveckan startade den 8 september, och har sedan fortsatt under hela veckan.
Vi har nu i princip fått reda på strukturen av hela första terminen och blivit introducerade för lärare som bland annat den välkända Anna Fox (som är kursledare).


Vad jag skulle ge för omdöme just nu är att denna skola är helt fantastisk.
Som svensk student behöver man inte oroa sig för att smälta in, så länge man är framåt och vill få vänner så är detta inget problem.
Jag bor just nu på accomondation som ligger på skolan. Det funkar mycket bra då jag har nära till skola och nya vänner.


Den första uppgiften hade getts redan under sommaren, så jag dök ner i arbete direkt. Kortfattat handlade den om att lära känna varandra.
Tekniken och designen var helt valfri och projektet gick under namnet Photobooth.
Eftersom jag själv är förälskad in min Nikon D80 så valde jag att använda denna.
Jag blev mycket nöjd med resultatet och bilden hänger redan uppe på skolan.


Vad som väntar här näst är ett projekt kallat Cartes de Visite.
Även detta projekt tillåter oss att vara lekfulla, eftersom det huvudsakligen är till för att alla ska komma upp i samma nivå.

Vi introduceras för mörkrummet som alla inte är bekanta med.

Jag kan själv säga att jag fick en smärre klump i magen av detta eftersom jag antagligen glömt en hel del sen jag jobbade i mörkrum. Färgfilm har jag aldrig gett mig in på.

Just nu känner jag mig lite lugnare för det finns väldigt många i samma sits och lärarna är väldigt måna om att alla ska förstå de olika teknikerna.
Själva projektet och mina idéer kring det skriver jag mer om senare denna vecka.


Det finns otroligt mycket att berätta och allt skulle aldrig kunna få plats i ett inlägg.
I denna blogg kommer jag efter hand gå in mer specifikt om mitt liv här;
förhoppningar, projekt, människor, mina foton, skolan, byggnader också vidare.
Jag hoppas att detta kommer bli tre fantastiska år och att min blogg här på tidningen FOTO skall inspirera andra att ta sitt första kliv ut i världen.






Photoboothprojektet av mig


Kommentarer
Postat av: Sarah

häftigt bim! <3

2008-09-16 @ 17:21:46
URL: http://playnomind.blogg.se/
Postat av: maria

jag är så imponerad! tror att du kommer få the time of your life :)

2008-09-16 @ 17:46:31
URL: http://mariao.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är toppen! Vi är så glada för din skull!

Maggan o morfar

2008-09-17 @ 16:48:57
Postat av: Joachim Tromark

Hej Bim!



Jag är otroligt stolt över dig. Du kommer att gå långt. Kom ihåg "There is always room at the top".



Din morbror

Joachim



2008-09-17 @ 18:17:49
Postat av: Mamma

Jag är så stolt över dig!

Mamma

2008-09-17 @ 18:26:03
Postat av: Frida

Min fina lillasyster! Du är bäst! Du kommer bli bäst..

2008-09-17 @ 19:40:21
Postat av: Ulf Åkesson

Vet ett par till på översta läktaren som klappar händer.

Plus vi i Värmland!!

2008-09-17 @ 22:43:24
Postat av: Jenny

Du kommer bli en underbar fotograf Bim :9

Vi är supernöjda med våra bröllopsfoton :)

Många kramar Jenny & Jose

2008-09-18 @ 19:05:12
Postat av: bal dejten

Hej barbie:D du är sååå duktig, får ses när du kommer hem. kramar jeffe

2008-09-20 @ 10:26:56
Postat av: Dennis

Bra jobbat Bim och grattis! :)

2008-09-20 @ 11:04:21
URL: http://dennisklarin.blogg.se/
Postat av: Mary

du e vacker , och lycka till :)

2008-09-27 @ 13:20:13
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in* :)

2008-09-27 @ 13:25:57
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0