Bröllopsfoto levererat


Hej alla fotofanatiker och bildälskare.
Mitt hjärta klappar lite snabbare då jag tänker på att flyget mot England lyfter från Kastrups flygplats kl 11 på tisdag. Just nu är det en smula galet med packning och planering. Hur ska jag få med alla kameror?! Ett dumt val av mig var det kanske att sitta framför tv 3 som sände Sagan om Ringen, dock måste jag säga att de vackra scenerna ger inspiration och idéer.


En liten bild jag jobbade med idag. Jag har en förkärlek till bilder som har en koppling till fika. Dock ville jag göra en lite udda bild av en kaffekopp.

Idag har jag även levererat bröllopsbilder till paret Peter och Siri. Här kan ni se ett litet urval av det stora heldagspaketet som de fick ta del av. Tyvärr försvinner en del av färgen här på bloggen, men jag hoppas det ska duga endå.


Denna bild-idé fick jag på platsen. Jag mindes sagan om Rapuntzel och Prinsen som bestiger hennes hår för att rädda henne.


Lättsam och charmig bild som både jag och brudparet gillade. Jag blev speciellt nöjd med vinklarna i bilden som känns väldigt klara och nästan grafiska.


Jag är glad över att jag fick jobba med ett sådant avslappnat par. Det gör att man får tillfälle att ta bilder som denna.



Ännu en bild med det gamla gula Lundahuset som bakgrund.


Nerverna börjar komma då bruden just klivit i sin vita klänning.


Klicka på miniatyrerna för ytterligare bilder:

               




Kommentarer
Postat av: Brutus Östling

Jag måste bara kommentera: jäkla roliga bröllopsfoton! Speciellt gillar jag den idé du kom på när du väl var på platsen. Fräscht!

2009-09-01 @ 08:12:50
Postat av: Martin

Kul att få se bröllopsbilderna. Annorlunda men ändå inte för utflippat. Tack.

2009-09-02 @ 10:51:45
Postat av: Bim Hjortronsteen

Tack sa mycket for fina kommentarer! Kommer folja upp bloggen snart, vantar bara pa mitt internet som antagligen kommer pa mandag. Inser att jag ska fortsatta ladde upp mer bilder pa de jobb jag gor. Har snart lite andra spannande nyheter som kommer vara roligt att skriva om.

Stor tack till alla som tittar och uppskattar bilder!

2009-09-02 @ 11:41:57
Postat av: Camilla

Oj!



Fantastiska bilder. Hur har du fått så fint ljus på utomhusbilderna?



Katastrof att du kan vara så grym i så unga år! :D Du lär knappt gått ur din kommande utbildning förrän du är en välkänd eftersökt bröllopsfotograf. Hehe, om jag bara skulle gifta mig, eller ens hade en pojkvän hade jag anlitat dig direkt! När det väl blir dags för min del lär det säkert vara kölista på åratal och priser som heter duga :D

Postat av: Bim Hjortronsteen

Tackar Camilla!

Vad roligt att du gillar bilderna!

Jag gillar verkligen att jobba med brollop men gor andra jobb ocksa, till exempel bandplatningar, portratt och mode. Jag ska uppdatera med fler jobb sa fort jag fatt internet pa min egna dator. Just nu sitter jag pa skolans dator eftersom jag annu inte har internet i mitt hus. Ljuset blev jag nojd med ocksa! Jag stallde dem i skuggan sa att skuggskiftningarna inte skulle bli alltfor stor. Jag gillar ocksa att anvanda naturliga omgivningar och att chansa lite. Som sagt var jatteroligt att ni som tittar gillar bilderna, det ar bara att kontakta mig om ni behover en fotograf!

MVH Bim

2009-09-03 @ 16:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0