Florens väntar

Terminen flyter på och äntligen börjar jag få flyt på mina projekt.

Idag fick vi även ett datum för Italien, den 11 Mars sätter vi oss på flyget mot Florence.

Vi hade därför ännu en föreläsning i samband med city-projektet.

En utav kursledarna höll i talet och nämnde fotografer som kan vara relevanta för undersökning. Några av dessa var Victor Burgin, Bill Brandt och Martin Parr. Min favorit var dock den japanska fotografen Sato med bilden Breath.


Introduktionen var riktigt bra och ispirerande, nu har jag nästan alldeles för mycket idéer. När det kommer till att fotografera gillar jag verkligen stadsmiljö. Liv och rörelse tillsammans med arkitektur och kultur skapar intressanta bilder. Personligen älskar jag att resa och vara i främmande miljöer, det är som godis för sinnet. Kanske är det på grund utav jag lätt blir uttråkad när saker känns alltför bekanta.

Många utav fotograferna vi tittade på idag ställde frågor som vart tar staden slut och var börjar den. Staden kan vara skrämmande men även inbjudande, det är upp till oss som fotografer att berätta en historia om vår relation till den plats vi möter.


I övrigt har jag testfotat till det andra projektet, Self Directed. Jag håller just nu på att testa olike idéer för att komma fram till vilken riktning jag vill välja. Här är ett utav porträtten jag tog utav min modell; Samantha.




Här är ännu ett exempel på vad jag sysslat med. Porträtt av min andra modell; Nicki.



Kommentarer
Postat av: the luxe

TIDEN FÖRSTÖR ALLT!

http://myspace.com/theluxeband

2009-03-08 @ 19:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0