Utställningar och framtidsutsikter


Såhär kan det se ut när jag håller på att planera en edit.
Att skriva ut miniatyr kopior för att sedan flytta runt dem på vitt underlag är ett bra sätt att få en överblick hur man kan använda sig av bilder man ska ställa ut.


Veckan som har gått har varit extremt hektisk. Men rolig! Jag tycker alltid att det känns så bra när man kan pressa den sista kreativiteten man har ur fingertopparna, för att sätta ihop något till en enda enhet. När jag väl har valt ut vilka bilder jag skulle vilja använda mig av brukar jag skriva ut små kopior och flytta runt dem på ett vitt papper, det enklaste sättet att jobba med en edit.


Ännu en edit, dock har nu kommit fram till en annan edit som kommer vara den slutgiltiga. Resultatet blir att jag endast använder bilden på mitt gamla rum inramat av de två bilderna på fjärillen. Projektet handlar om en resa jag gjorde till Sverige. Jag har en text till projektet som även kommer hängas upp på väggen där jag beskriver hur det kan kännas att återvända till en plats där tiden stått still.


I veckan som gått har även andraårseleverna slutfört de projekt där de först blivit indelade i grupper som var och en arrangerar en utställning. Det har alltså denna vecka varit massor av små utställningar att gå på vilket är trevligt då man får se vad de andra åren sysslar med. Jag valde att gå på bland annat Daisies and Daffodils. Jag gillade verkligen arbetet de hade gjort. Extra energi hade de lagt ner på presentationen och en del utav utställningslokalens golv hade blivit klätt med äkta gräs.





Själv är jag helt klar med det självskrivna projektet som skall ställas ut på måndag. Detta blir första gången vi själva inte får ta del av kritik. Vi kommer endast få betyget hemskickat till oss i sommar, vilket är aningen obehagligt!

Det svåraste med detta projektet var nog att göra broschyren. En del av projektet var nämligen att vi skulle göra en booklet i InDesign, ett program de flesta inte jobbat med tidigare. Jag tycker dock att det är ett väldigt bra program att kunna, och det var nog värt lite svett och tårar för att lära sig det.


Jag fick i veckan även frågan av en bloggläsare vad som händer under sommaren. Det känns trevligt att det finns ett intresse kring bloggen och vad som händer med fotograferandet. Jag kommer under sommaren jobba en del som porträttfotograf i Turning Torso, Malmö. Jag har även en del bröllopsfotograferingar vilket jag tycker är väldigt roligt och det känns naturligt att fotografera bröllop eftersom jag tidigare gjort detta i stor utsträckning. Ett annat projekt som jag kanske kommer att ta del i är ett fotoprojekt i England för tidningen Colors. Jag fick nämligen tipset från kursledaren Anna Fox om ett projekt de kommer jobba med då de behöver lite frilansare. Jag kommer söka mer information om detta och skriva om det här i bloggen om det blir en del av mina sommarplaner.


Jag återkommer snart med mer information om utvecklingen,

Tack för att ni läser!

/Bim


En utav bilderna från utställningen Daisies and Daffodils.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0