Påskuppehåll och matchande bilder.

Denna plus följande bilder nedan blev tyvärr bilder som inte jag inte fann rum till i min utställning. Jag kan glädja mig åt att jag kan publicera dem här i bloggen istället!

 

Idag är det söndag.

Men jag tittar på klockan och märker att den slagit så mycket som 2.19pm. Så igentligen är det måndag. Kanske att man skulle hålla sig vaken och gå direkt till universitetet. Trots att solen skinit hela dagen har jag bara njutit av denna i ca 15min, då jag tog en kaffepaus sittandes på en sliten gul plaststol som en utav förra årets hyresgäster glömt kvar. Under det fortfarande pågående påskuppehållet som avslutas ikväll - har jag varit ute på uppdrag, och inte spenderat så mycket tid framför datorn. Men imorgon skall allt börja presenteras för lärare och kollegor.

 

 

 

Min fotodokumentär under temat ”institutions” börjar närma sig datumet för deadline. Jag vill så gärna dela med mig av bilderna, men måste vänta tills att arbetsprocessen är över. Eftersom mitt projekt handlar om ungdomar/barn i skönhetstävlingar har jag upplevt en censur som jag aldrig tidigare behövt fundera över. Därför kan jag för tillfället inte nämna mycket mer om detta än att jag skall till Birmingham nästa helg för att plåta eventet. Efter detta så kommer det vara lite säkrare att publicera bilder här på bloggen.

 

 

Jag håller mig inte bara upptagen med mina universitetsprojekt – i juni kan allmänheten även ta del av mitt arbete som skall ställas ut i Köpenhamn. Denna dag har framförallt använts till att göra en utställningsplan – vilka bilder som skall visas och var de skall hänga. Detta är alltid lite knivigt eftersom man ibland får välja bort bilder man gärna skulle vilja visa, men som inte passar inom det valda temat. Eftersom jag är en perfektionist så tycker jag även att det är viktigt att färgerna i en grupp bilder håller samma ton. Därför har jag just spenderat säkert två timmar åt att hitta en passande bild för att komplettera bilden med arbetstiteln ”skor i tunnelbana”.

 

Jag återkommer med mer bilder och information om min utställning snart!

 

 






 

 


Kommentarer
Postat av: tC

vad är det för kamera som fångat denna bild? har du använt någont särskilt?

eller är det så att dagsljuset fallit ner en aning och ger denna känsla

undrar för jag tycker färgerna är så fina nästan lite animerat!

2011-02-18 @ 18:08:27
Postat av: jonas d

Rolig och spännande. Skylten "vision express" i bakgrunden och cykel på väg att krocka med två tjejer som inte följer påbudet och tittar åt höger.

Arrangerat?...eller

2011-03-15 @ 22:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0