En kväll i guld

 

 

Fredagen gick I modets tecken. I en guldig klänning med kameran på axeln satt jag på ett tåg med färdriktning London. Staden utanför var i snabb rörelse och människor fyllde upp trottoarerna med skratt och färgglada handväskor. Själv skulle jag till V&A.

 

Stefania Braun, huvud kuratorn för The Photographer’s Gallery anlitade mig för att ta bilder under hennes vintage fashion event. Eventet ägde rum i den antagligen främsta byggnaden i London för konst – the V&A (Victoria and Albert Museum) - http://www.vam.ac.uk.

 

Men en skvätt kaffe klarar man att läsa längre

 

Eventet var öppet för alla som hade intresse av mode, och besökarna fick sin bild tagen vid en vit backdrop längst in i lokalen. Vid ett tillfälle fick jag även ansvaret för denna kamera, och det kändes roligt att få ta del i det arbete som Stefanie gör.

 

 

Utöver de internships jag jobbar med för tillfället så är det mycket läsning och förberedelser inför min dissertation. Jag är antagligen mer organiserad än någonsin tidigare, och jag har insett hur detta inderlättar, men även hur viktigt det är att faktiskt ha koll på nya publicerade projekt av fotografer runt om i världen.

 

Jag gillar bibliotekets tidningsavdelning

 

En fotograf som jag gillar allt mer för tillfället är Sally Mann. Hon har just nu en utställning på visning på Photographer’s Galley, så om någon utav er läsare där ute befinner er i London så kan jag rekommendera denna utställning som dessutom är gratis. Hennes fotografi fokuserar på porträttet, och det är inte svårt att dyka in i de ögonblick hon fångar. Den delen av hennes arbete som jag uppskattar mest är de bilder hon tagit på sina barn, vilket även blir en inspiration till min dissertation som kommer handla mycket om porträttet och människosjälen.

 



Kommentarer
Postat av: Martin

Sally Mann är fantastisk, håller med dig. Gillar din bild med kvinnan som speglar sig. Ser fram emot nästa inlägg. Tack

2010-09-14 @ 09:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0