Mecablitz 60 CT

Dagarna glider snabbt förbi och deadlines väntar kring hörnen.

Det är stressigt just nu.

Dags att prioritera, vilket jag hatar. Speciellt när det handlar om foto som jag verkligen bryr mig om.


På mitt senaste projekt fick jag 72% vilket är "first", klassas som högsta betyg.

Självklart blev jag nöjd, men vill även leva upp till detta på de andra projekten,
det är möjligt att jag kräver för mycket av mig själv ibland.

Många timmar spenderas i mörkrummet, speciellt mycket tid går åt till kontaktkopior.

Dokumentärprojektet går framåt och jag har tagit ett antal rullar.

Jag märker att det går snabbare och snabbare för mig att jobba analogt,
vilket är en lättnad.
Jag har även börjat experimentera med blixt.

Från skolans store har jag bokat ut en Mecablitz 60 CT.

Först stirrade jag bara på denna gigantiska ljuskälla,
oförmögen att göra någonting. Jag såg bara sladdar och en stor klump.

Efter hjälp av en utav skolans tekniker kunde jag dock glatt använda denna på min D80 med hjälp av en såkallad "hot shoe".

Det ser ganska bisarrt ut när man sätter ihop en så pass gammal blixt med en modern kamera, men funkar gör det.


Ikväll har jag lyckats få fotopass på en stor spelning i London, så jag kommer antagligen testa blixten då.

Imorgon har jag möte med en utav lärarna (tutorial) angående dokumentärprojektet,
så det kommer antagligen bli en uppesittarnatt med min workbook,
följd av en tidig morgon i mörkrummet.



/Bim


Kommentarer
Postat av: Garbomannen

Allt bra idag? =)



Ha det så bra.

2008-11-20 @ 16:17:12
URL: http://garbomannen.blogg.se/
Postat av: margareta forslund o morfar

Bra rutet! Du har alldeles rätt.

En önskan: vässa språket.

Kram Morfar o Maggan

2008-11-22 @ 11:39:16
Postat av: Anonym

Bra rutet! Du har alldeles rätt. Vi menar naturligtvis ditt inlägg om analoga kameror o.dyl.

En önskan: vässa språket.

Kram Morfar o Maggan

2008-11-22 @ 11:43:56
Postat av: Anonym

2008-11-22 @ 14:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0