Att hitta en främling

Idag har jag tillbringat dagen med min "främling".
Ni kanske undrar vad jag menar med detta.
Främlingen har ett namn dock, Andy.
Honom ska jag följa under 3 månader med min
Nikon FM2, som jag förövrigt fått låna av min morfar.
Efter dessa tre månader kommer vi ha en utställning på
Maltings (konsthall) i Farnham, vilket kommer bli väldigt kul!

Alla fick i uppgift att ge sig ut och hitta en främling,
och det gick väldigt snabbt för mig.
Jag träffade Andy en kväll för ett par veckor sedan
när jag var ute med mina vänner.
Jag tror att han passar perfekt till mitt projekt,
jag visste redan innan jag träffade honom att jag
ville att projektet skulle handla om en ung person
som intresserade mig extra mycket.


Andy, bilden är inte tagen av mig.

Andy är 20 år.
Han har i princip de största örontämjare jag sett (ser ut som runa ringar
som töjer öronsnibbshuden), och jobbar med att hitta hobbys
och saker att göra till ungdomar med svårigheter.

Jag tog använde bara en film idag eftersom han skulle iväg,
vilket gjorde att jag bara kunde spendera en timme med honom.
Jag kommer antagligen träffa honom i veckan också och kan då
ta några fler rullar film.
Jag har valt att jobba med färgfilm, och kommer försöka
framkalla min rulle imorgon eller på onsdag.

Förövrigt är det studioarbete som gäller imorgon, vilket kommer bli
väldigt roligt. Godiset är köpt och modeller har jag redan anlitat,
så jag känner mig väl förberedd.
Mer om detta kan ni läsa om snart!


En utav mina studiobilder, är riktigt nöjd med den!
Imorgon är det dags för den riktiga godisplåtningen,
då jag även kommer använda mig av modeller!

Kommentarer
Postat av: Ulf Åkesson

Godisbilden tycker jag är kanon.Snäll morfar du har.

Jag vet för jag känner honom.

Om du behöver så kan du få låna en Leica av mig,om ni använder så omoderna prylar idag.



Kram mormorsbror Uffe!!

2008-10-29 @ 17:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0