Lyckade fotosessioner

Idag är det onsdag och jag har dragit på mig en förkylning,
kanske blev den även värre efter all stress i studion igår och i måndags.

Studion hade jag bokat heldagar tillsammans med mina kollegor.

Det är ett måste att hjälpas åt om allt ska funka,
men jag gillar min grupp och vi arbetar bra tillsammans.

Att arbeta med modeller är otroligt kul men krävande,
och man får inte glömma att det faktiskt är människor man arbetar med.


För mig innebär det ganska mycket att få fota en annan människa,
och jag är väldigt tacksam när någon faktiskt vill exponera sitt ansikte
för att personifiera min idé.

Modellerna som jag "hittade" funkade otroligt bra tillsammans med min idé,
vilket är en förutsättning för att bilderna ska anta den karaktär som jag strävar efter.

Man kan alltid se på en bild hur modellen känner sig,
om det är en obehaglig situation finns det alltid tecken som avslöjar detta.

Men jag kände en bra kemi med alla tjejerna och det syns på bilderna.


För just dessa bilder använde jag fyra blixtar, jag valde dock att ändra
på intensitet och placering av dem mellan varje bild.
För mig är studioarbete något helt nytt, om man inte räknar med mina
små sessioner på mitt rum i Sverige.
Just nu vill jag bara spendera så mycket tid som möjligt i studion för att
verkligen förstå innebörden av alla redskap och få kontroll över dem.

Jag är dock väldigt nöjd med min plåtning och Beautyprojektet ska
presenteras på måndag.


Resten av veckan spenderas till att välja ut och redigera bilder,
så de sedan kan monteras. Imorgon ska jag även träffa min "främling" till
documentary projektet, då vankas en shoppingtur då jag tänkte dokumentera
hans matvanor.


En utav de sex sessionerna till Beautyprojektet i studion.
Mitt egenvalda tema: suicide with candy/ candy kills.
Jag har inte hunnit ögna igenom alla bilder ännu,
och är därför inte säker på vilka som är de bästa.
Jag gillar dock denna bild där jag använt en modell vid namn Becky.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0