Sockerchock

Idag och igår tillbringade jag min tid i studion,
igår hade vi även en liten workshop om ljussättning.
Efter denna så bokade jag studion och lekte lite med
min rekvisita till Beautyprojektet.
Jag är fortfarande inte säker på vad alla redskap heter,
men så fort jag börjar få grepp om namnen ska jag
naturligtvis förklara hur jag gjort min ljussättning.

Idag blev jag aningen frustrerar efter att ha plåtat i flera timmar.
Kameran som jag hyrt (en nikon d200) var inställd på NEF,
när jag i själva verket ville ha JPEG.
Det betyder att jag måste börja om från början,
men man lär ju sig iallafall av sina misstag.

Jag måste dock säga att jag älskar att jobba i studio,
och jag tror jag kommer syssla mycket med detta i framtiden.
Resten av veckan kommer jag antagligen spendera till att
göra research och skriva i min workbook.
Nästa studiotid är bokad måndag och tisdag nästa vecka,
och då måste allting plåtas klart (6 bilder).
Lite nervöst men samtidigt kul!


Godisbild från igår tagen i studio med min egen Nikon D80.
Jag har redan spendera ca 200kr på godis, vispad grädde, chokladmousse m.m
Dessvärre äter jag inte godis...

Kommentarer
Postat av: Martin

Oj, läckert. Snyggt jobb med färgerna gillar att det ligger med en orange varken mer eller mindre. Kluven för vad jag tycker om bakgrunden känns som jag vill ha mer karameller och oskarpa detaljer att bli nyfiken på.

F.ö. helt tokigt att du inte sen äter upp allt. Antar att det finns många villiga assistenter till just det jobbet. Tack

2008-10-23 @ 10:56:37
Postat av: Thomas

Bilden känns rörig därför att den saknar en vettig komposition, dessutom är den alldeles för överexponerad.

Bara att bita ihop och försöka igen!



MVH/Thomas

2008-10-24 @ 20:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0