Foto och framtid


Alla papper till CSN är nu inskickade och jag är redo för mitt andra år i Farnham



Ikväll ser jag stjärnorna. Klara lyser de på en mörkblå sammetshimmel, de sätter tankarna i rullning. Jag har alltid jobbat bäst på natten, men det är även den tid på dygnet då jag grubblar som mest. Snart börjar år nummer två för mig på University of the Creative Arts. Det går inte riktigt att ignorera det faktum att jag om bara två år ska stiga ut i yrkesvälden. Jag anser att det aldrig är för tidigt att planera inför denna framtid.



I sommar har syster Frida Hjortronsteen hjälpt till som modell.

Det vanligaste valet som görs av färdigutbildade fotoelever är antagligen att vara assistent till en etablerad fotograf. Redan där finns problem ett: pengar. Som assistent får man oftast börja på noll, alltså ingen lön. Det är jag naturligtvis beredd att göra. Jag har helt ärligt aldrig levt ett liv av lyxkonsumtion så nedskärningar är inte ett problem för mig. Ett annat alternativ som jag just nu funderar över är att läsa ännu en kurs som kan komplettera min foto utbildning. Jag är säker på att det är just foto jag vill syssla med, men för att klara sig på det finns massor av kombinationer att jobba med. Detta läsår kommer jag att söka efter vägen som förhoppningsvis kommer leda till det jag ska fokusera på inom foto. Jag vill inte låta slumpen avgöra, jag gör hellre ett medvetet val.


Jag ser verkligen fram emot att återvända till England, allt från bostad till CSN lån är nu fixat.


Jag är fortfarande förundrad över Nikon D700 och dess prestanda. Det ska bli spännande att kunna använda den till skolprojekten.


Kommentarer
Postat av: Martin

Kan du inte visa någon av bröllopsbilderna, jag och säkert många med mig har också fotat bröllop i sommar. Ser fram emot att följa med under kommande läsår. Tack

2009-08-21 @ 12:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0