Inspiration och large format workshops



Föregående vecka började universitetet återhämta sig efter den stängda veckan.

Själv tog jag en runda runt byggnaderna för att se om något nytt fanns uppe på väggarna.

Jag gick förbi vårt konstgalleri, James Hockney Gallery.

Just nu är det en utställning kallad The Trade Show av KesselsKramer.

Jag gillar vårt galleri, det är dessutom gratis för allmänheten att titta in, vilket är en fördel för oss fattiga studenter.








KesselKramer representerar en holländsk vinkel på marketing och kommunikation. Utställningen bjuder på en rik blandning av stilrena färger och former, den är upplagd likt en outlet och bygger på samspelet mellan dagens efterfråga och kreativa lösningar som leder till inspirerande annonseringar och reklam.




Efter min promenad var det dags för en workshop.

Large format, ett format jag inte tittat på tidigare.

Vi fick lära oss grunderna; hur man byter film och knäpper bilder.
Det var inte helt lätt eftersom denna typ av kamera inte liknar de jag jobbat med tidigare.




Här är några av eleverna från min grupp.
Första försöket ladda film, vad som är viktigt att kontrollera är att kameran är säkrad innan man tar bort filmskyddet.



5 x 4 kameran vi jobbade med, ganska läskigt.


Kommentarer
Postat av: Johan

Ganska råcoolt också..

2009-04-08 @ 08:28:39
URL: http://unlaboured.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0