Fotoprojekt i Florens!



Den nya terminen har startat och utmaningar väntar.

På måndag åker vi till Florens, Italien.

Där ska vi genomföra projektet City Representation.

Projektet kommer ta upp problem som foto kan skapa när det används som bevis.

Människan har genom tiderna rest för att upptäcka nya ting.

Vi fotograferar det vi ser som unikt för att visa andra,
det blir ett bevis av våra erfarenheter.

Jag försöker komma fram till vad jag vill att mitt projekt ska handla om,
projektet är väldigt fritt.

Jag har alltid gillat att upptäcka med hjälp av kameran och jag tror att detta kan bli en
lärorik upplevelse.

Jag vill försöka hitta ett fokus på projektet som kommer tillåta mig att skapa
färgstarka bilder, delvis eftersom jag gillar färgfoto men också eftersom jag tycket att
det fungerar bra tillsammans med den Italienska kulturen.

Under introduktionen till projektet talade Jason Evans (fotograf för till exempel band som Radio Head och i-D magazine) om vad som skapar streetphotography.

Han nämnde bland annat chans, tur, skicklighet och timing som de avgörande faktorerna.


Imorgon bär det av till biblioteket.

Det blir en heldag med research och sedan en föreläsning.

Mer om detta och Italen följer!


Fotografer som nämnts av lärarna är bland andra: Garry Winogrand, Jeff Wall och Lee Friedlander.


vårt bibliotek....

Biblioteket är tre våningar och här kan ni se en liten del av denna trevliga byggnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0