Fridfullt? knappast!

Julen har kommit och gått, men snön vittnar ännu om att vintern inte är över.

I Farnham ligger student village tyst för en gångs skull.

Terminen tar nämligen inte slut förrän nästa vecka och projekten måste bli klara.

Mörkrummet har varit fullt av svettiga elever och långa timmars arbete ligger bakom en nästan färdig dokumentärutställning.

Hela denna vecka är fri från schemalagda lektioner, men vi behöver all tid vi kan få för att framkalla våra negativ till utställningen som koller hållas på The Maltings i centrala Farnham.

Själv vill jag bara att projektet ska bli klart så att jag kan börja på nästa.

Det har varit tre långa månader.


Ännu vet jag inte mycket om nästa termin, mer än att vi kommer åka till Italien.

Tanken med denna studieresa är att vi ska göra ett projekt och eftersom jag älskar att resa och se nya saker, är jag ivrig att få veta mer om detta.

Annars flyter allt på som det ska och fokus ligger just på dokumentärprojektet.

Det var en lättnad när jag häromdagen tog de sista bilderna på Andy.

Det är lätt att tröttna på en person man spenderat så pass mycket tid på att dokumentera.


Det är inte bara år ett som har en deadline på måndag, även elever från år tre har skymtats mellan mörkrumsbås och den massiva färgfilmsprocessorn.

Man kan inte hjälpa att känna sig aningen underlägsen när man ser resultaten av vad de producerat.

Jag gillar verkligen att pyssla i mörkrummet, men ibland är pressen hård när en deadline ligger bakom hörnet.

När man är stressad blir resultatet oftast inte som man tänkt sig, men imorgon ska jag rätta till de bilder jag är mindre nöjd med.



Här är vårt kursdiagram för de tre åren.
Efter avslutade projekt kommer jag få Bachelor Degree (BA)
Vi håller just nu på att avsluta stage 1 semester 2.




"Stage One establishes a foundation in the theoretical study and creative practice of

photography. It introduces fundamental skills and conventions of photographic practice, and

the principles and assumptions that are invested in them."




Biler och mer info kommer under morgondagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0