Slutet på första läsåret, början på en spännande sommar!

Solen har sänkt sig ner i ett bad av dis. Jag sitter på en ihopfällbar säng i Skåne och för första gången på 10 månader är det knäpptyst runt om mig. Tänk vad tiden gått. I onsdags lämnade jag Great Britain för sommaren och nya spännande uppdrag i mitt avlånga hemland. Imorgon väntar en ny utmaning - porträttfotograf i Turning Torso på The Studio.


Mest spännande är kanske den chans som dök up precis innan jag lämnade England. Ett samarbete med den italiensk/engelska tidningen colors. Till min stora förtjusning fick jag chansen, och kommer jobba på projektet från Sverige. Projektet handlar om tonåringar och förvandlingar. Min uppgift är att hitta tonåringar med en stark stil i kläder och smink. Brevid det porträtt jag tar av dessa ungdomar kommer en bild på dem som barn komplettera historierna om deras "förvandlingar". Jag som själv gått på estetskolan Spyken i Lund kom snabbt på att detta var en guldgruva för projektet och hela gårdagen och denna dag har spenderats till att skriva upp namn och ta testbilder. Min förhoppning är att jag ska börja ta de första porträttbilderna på måndag. Under hela projektets utveckling kommer jag ha kontakt med tidningens chefsredaktör - Anna Grassi, som även hon en gång varit elev på UCA Farnham.


Alla skolprojekt för läsåren är klara men ännu väntar jag på ett par av betygen. Detta är såklart både spännande och skrämmande. Vad jag även kommer göra under sommaren är att förhoppningsvis jobba som konsertfotograf och jag har redan blivit bokad till bröllop och familjeplåtningar - vilket känns riktigt roligt. Vad som även måste lösas är hur betalningar från studion ska hanteras då detta klassas som frilansjobb. Jag kommer ta hjälp av sidan frilansfinans som min nya chef ska gå igenom och hjälpa mig med imorgon. Jag hoppas även att jag kommer få blogga under sommaren, vilket hade varit jätteroligt. Om detta är fallet återkommer jag med snart.


Nu ska jag ägna kvällen åt att skriva kontrakt med min nya hyresvärd i England och att redigera bröllopsbilder samt förbereda mig inför morgondagen. Det är mycket spännande som händer i mitt liv just nu och jag är så extremt tacksam att jag verkligen får syssla med foto. Och visst måste jag erkänna att nu känns det som att livets karusell väntar på att ta fart.

Bilder kommer inom kort!


Kommentarer
Postat av: Fred

Nu är del två av sagan uppe!

2009-05-27 @ 12:36:12
URL: http://enfranskbulldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0