År två är här


En utav mina små leksaker. Tvärr kan jag inte ta några bilder med den.

Solen har gömt sig bakom ett tjockt, grått molntäcke. På min bärbara HP spelas kent på högsta nivå och mina housemates förstår antagligen inte ord av det Jocke Bergs röst sjunger tillsammans med de nätta tonerna från låten Nåt för dem som väntar. Språk kan ju yttra sig på många sätt, inte bara genom ord. Kanske är det en utav anledningarna till att foton är så fascinerande. Kärleken till det vackra, fula, ovanliga; alla olika former kan representeras på ett blankt ilford papper. Det är upp till dig att titta, trycka och framkalla.

Mina nya visitkort levererades häromdagen och ser ut så här. De beställdes från goodprint.co.uk. Billiga var de dock inte. För ca 400kr fick jag 100 stycken. Dock är de tryckta på fint tjockt papper.

Idag hade jag mitt första så kallade kvartsamtal. Mycket trevligt att få lite one on one tid med en utav mina lärare. Vi diskuterade det föregående året, och det kommande. Mål, förhoppningar, statistik och idéer. Jag ser verkligen fram emot detta år. Vissa av mina kurskamrater känner en viss oro för att detta årets betyg kommer räknas till slutbetyget. Jag ser snarare detta som en belöning för hårt arbete som jag planerar att utföra. Efter ett år av hjälp och trygghet är jag redo för ett ökat allvar. Självklart kommer stödet från Universitetets anställda fortfarande finnas där, men det är verkligen upp till var och en av oss att prestera och pusha oss själva lite extra.


Porträtt jag tog av modern innan jag lämnade det avlånga hemlandet.


Denna torsdag kommer det första projektet för år två att presenteras. Det enda jag redan vet är att det går under titeln Vision and Knowledge. Mer om detta kommer jag skriva om i nästa inlägg då jag kommer kunna ge fler detaljer om livet som andra års elev på University of the Creative Arts Farnham.

Under sommaren har jag utvecklat min photoshop kunskap. Det bästa sättet att lära sig PS är att testa olika verktyg och våga leka med bilderna.


Kommentarer
Postat av: beah

Tja! Jag heter Beata Holmring och jag går mitt tredje år på gymnasiet, har läst media. Vill liksom läsa foto efter gymnaiset och helst utomlands. KOllade upp skolan du går på och den verkar GRYM. men jag bara undrade lite om hur fan du fick råd att gå där och hur mycket det blev totalt, liksom hur det är? Om Du kan maila tillbaka vore det grymt! Jag håller på att snacka mycket med syv i skolan om vad jag ska göra efter gymnaiset. TACK på förhand!

2009-09-29 @ 16:08:49
URL: http://beataholmring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0